مقدمه کتاب زرافه باش؛ یک سروگردن بالاتر از دیگران !


نویسنده کتاب : احمد دیناری؛ مشاور، سخنران و نویسنده مهارت های بازاریابی، فروش و سرمایه گذاری گردشگری و هتلداری

برندسازی شخصی یعنی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را به‌خوبی بیابید و آنها را پرورش دهید تا تبدیل به فردی خاص در یک زمینه تخصصی کاری یا شغلی که ریشه در استعدادها و توانمندی‌هایتان دارد شوید. لذا برای این کار باید ابتدا خودتان، استعدادها، علایق و توانمندی‌هایتان را بشناسید و از هرگونه الگوبرداری و تقلید طوطی‌وار خودداری کنید.

از نظر وارن بافت، در واقع برندسازی شخصی فرصتی برای شماست تا بتوانید از استعدادهای خود برای کمک به دیگران استفاده کنید و این مهارت خود را به آنها نمایش دهید. به عبارتی ساده‌تر، برندسازی شخصی، راهی قدرتمند و مؤثر برای خلق حرفه و زندگی‌ای که خواهانش هستید می‌باشد و با درک اینکه شما خود، کسب‌وکار خود هستید  و برای خود کار می‌کنید، آغاز می‌شود.

در حقیقت برندسازی شخصی، کلید ایجاد اعتبار، اشتهار و کسب موفقیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان است.

پر واضح است که در دنیای پر هیاهوی این روزها، صدایتان به گوش کسی نخواهد رسید مگر آنکه خود صدایتان را به گوش دیگران برسانید. پس باید برای خود یک برند قوی بسازید و آن را با پشتکار و مداومت پرورش دهید تا جایی که در چشم دیگران به خوبی دیده شوید، برجسته شوید و صاحب اعتبار و قابل اعتماد شوید. در غیر این صورت صاحب برندی جعلی خواهید بود، به مانند بسیاری از کسانی که در پیرامونتان در حال دست و پا زدن هستند.

برندسازی شخصی یعنی باید تمام تلاشتان را معطوف به این هدف ارزشمند نمایید که جزء ۲۰ درصد بالای زمینه تخصصی مورد علاقه خود در سطح جامعه باشید و نه ۸۰ درصد بی‌خاصیت و بی‌اثر! و برای این کار باید گام‌های مختلفی را طی نموده و تمرین، تمرین و تمرین کنید تا به جایی که شایسته آن هستید دست یابید.

برند شخصی شما مقدمه موفقیت در زندگی شغلی و حرفه‌ای شماست و باید اقناع‌کننده و متقاعد‌کننده مخاطبان، دارای اصالت، پایدار، شناخته شده و مقبول باشد.

بالغ بر ۸۰ درصد مردم جامعه، افرادی معمولی هستند ولو اگر ثروتمند و یا مدیر باشند. این قبیل افراد را به وفور در پیرامونتان مشاهده می‌کنید؛ در ادارات و نهادهای دولتی، بخش خصوصی و اصناف مختلف، دوست، آشنا و همکار، افرادی که نه تأثیرگذارند و نه تأثیرپذیر. اینها خیلی زود بازنشسته شده و رد و اثری از خود به جای نخواهند گذاشت و متأسفانه کسی هم از آنها یادی نخواهد کرد.

۲۰ درصدی‌ها همان افراد خاص، لایق و توانمند هستند که عاشق زمینه تخصصی انتخابی خود هستند. دارای توانمندی‌ها و مهارت‌های متعددی بوده و هیچگاه گول مدرک تحصیلی‌شان را نخورده‌اند و بر علایق، استعدادها و مهارت‌های خود متمرکز شده و همواره با ترکیب استعدادها، مهارتها، تجربه و ارتباطات مؤثر، برندی تأثیرگذار از خود ساخته‌اند که برای آنها فرصت‌سازی خواهد کرد و دیگران به سراغ‌شان خواهند آمد.

لذا برای اینکه در زمینه تخصصی و یا شغل خود یک سر و گردن بالاتر از دیگران باشید و برندی ممتاز برای خود بسازید، ابتدا باید دیدگاه و نگرش خود را نسبت به حرفه و شغل خود تغییر دهید، خود را یک دارایی ارزشمند بدانید، عناوین و سمت‌های شغلی را از یاد ببرید و همواره از خود بپرسید که من چه کارهای ارزش‌آفرین و خاصی را می‌توانم انجام دهم و چه چیزهایی مایه مباهات و افتخارم است. اگر قرار باشد از فردا سر کار نروم و یا به هر دلیلی اخراج شوم، چه توانمندی‌ها و کارهایی زندگی‌ام را نجات خواهد داد و یا می‌توانم انجام دهم؟ چه استعداد و یا مهارت‌هایی برای استقلال مالی و شغلی خود دارم؟

نقاط قوت خود را بیابید و تمام تلاشتان را معطوف به تقویت آن‌ها کنید، از تجربه بزرگان درس بگیرید و سعی کنید همواره در جامعه حضور چشمگیر داشته باشید تا در چشم‌ها بیایید.

پشتکار، شکیبایی، تمرین و مخاطب‌شناسی، دستیابی سهل و آسان‌تر شما را به اهدافتان میسر خواهد کرد و فرصت‌ها و درآمد به سوی شما آمده و به موفقیت شغلی خواهید رسید.

شما در هر جایگاه شغلی که هستید (مدیر، آبدارچی یا رفتگر، فرقی نمی‌کند) باید برجسته و بهترین باشید. آنقدر مؤثر، کاربلد و در اوج که هیچ فردی توان جایگزینی شما را نداشته باشد.

در این باره توجه شما خوانندگان عزیز را به جمله‌ای زیبا از "لوترکینگ" جلب می‌کنم:

«اگرشخصی رفتگر نامیده می‌شود، باید همان‌گونه خیابان و معابر را جارو کند که میکل آنژ نقاشی می‌کرد، بتهوون سمفونی می‌ساخت و شکسپیر شعر می‌سرود. او باید آنگونه خیابان‌ها را جارو کند که تمامی موجودات آسمانی و زمینی مکثی کنند و بگویند: اینجا رفتگری کار می‌کرد که کارش را خوب انجام می‌داد.»

این سخن لوتر مرحوم، مصداق عینی و عملی برندسازی شخصی است.

وقتی یک برند شخصی خوب داشته باشید:

·      اعتبار خواهید داشت و اعتبار کسب‌وکارتان و زمینه تخصصی‌تان به اعتبار شما وابسته خواهد بود.

·       دیگران راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد، چون شما دارای اعتبار هستید.

·       دیگران دوست دارند با افرادی چون شما همکاری و معاشرت داشته باشند.

·       می‌توانید توانمندی‌ها و مهارت‌های خودتان را به دیگران معرفی کنید.

·       به شهرت می‌رسید.

·      احتمال ورشکستگی‌تان خیلی کم می‌شود، چون دیگران شما را حمایت خواهند کرد.

·       ارتباطات اجتماعی گسترده‌ای داشته و برای خود قبیله‌ای خواهید ساخت.

·      درآمدتان افزایش می‌یابد.

·       یک سر و گردن بالاتر از دیگران خواهید بود.

·       فرصت‌ها به سراغ شما خواهند آمد.

·       قابل استخدام می‌شوید نه جویای استخدام

·      رفتار کارفرما با شما مهربان خواهد شد، چون دوست ندارد نیروی کاردان و برجسته‌ای چون شما را از دست بدهد.

·      کارفرمای خودتان خواهید شد و از هنر و مهارت خود درآمد کسب خواهید کرد.

·      به الگویی خوب و سازنده برای دیگران تبدیل خواهید شد و می‌توانید راهنما و راهبری خوب برای هدایت سایرین باشید.

·      از اعتماد به نفس بالایی برخوردار خواهید شد.

این کتاب در دو فصل تحت عناوین گام‌ها و مراحل کاربردی برندسازی شخصی و موفقیت شغلی و همچنین توصیه‌هایی برای مراقبت و حفاظت از برند شخصی به تحریر در آمده است.

خوشبختانه کلیه نسخ چاپ اول این کتاب ظرف مدت چهار ماه به اتمام رسید و با استقبال گسترده و بی‌نظیر مردم مواجه گردید. بدون شک با مطالعه دقیق کتاب و به کارگیری گام‌های عملی آن، تحولی چشمگیر در مسیر زندگی شغلی شما ایجاد خواهد شد و همچون زرافه یک سر و گردن بالاتر از دیگران خواهید بود.

روشهای خرید کتاب :

- منوی محصولات وب سایت www.dinari.ir

- اپلیکیشن کتابراه (نسخه الکترونیکی)

- شماره تماس : 09154002703