یادداشت ها

مجموعه یادداشت های من


مزيت رقابتي (competitive Advantage) يعني، ايجاد منافع استراتژيكي (راهبردي) كه باعث مي‎شود مشتريان، خدمات يك دفتر خدمات مسافرتي را با توجه به ادراك مطلوبي كه نسبت به آن دارند بر خدمات رقبا ترجيح دهند.


تاریخ ثبت: 1400-3-21


پدافند غير عامل يعني محافظت غير نظامي از مراكز حياتي حساس و مهم اقتصادي، سياسي، ارتباطي، يك كشور جهت نيل به امنيت ملي پايدار. در حقيقت پدافند غير عامل به برخي از تمهيدات پيشگيري ، آماده سازي و مصون نمودن عوامل انساني و انسان ساز در مقابل هر نوع بحران و تهديد گفته مي شود. تجربه 8 سال دفاع مقدس نشان داده است كه تهديدات جنگي تا چه ميزان به ملت و كشورمان آسيب وارد نموده است و چنانچه از قبل براي تهديدات برنامه هاي مدوني پيش بيني گردد،


تاریخ ثبت: 1400-3-17


فهرست تاسیسات گردشگری و یا کسب و کارهای گردشگری که سرمایه گذاران علاقه مند می توانند در آن زمینه ها یا رسته ها سرمایه گذاری کنند در 16 بند و بالغ بر 29 مصداق در ذیل بند ج ماده یک آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، نظارت و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری – اصلاحیه مصوب شهریور1394 هیات وزیران – آمده است .


تاریخ ثبت: 1400-3-13


این کتاب انگیزشی و کاملا کاربردی با توجه به استقبال گسترده مخاطبان و علاقه مندان ظرف کمتر از 18 ماه به چاپ سوم رسید. علیرغم شیوع ویروس کرونا و تبعات منفی روانی و اقتصادی آن خوشبختانه این کتاب که نوشته احمد دیناری؛ مشاور،سخنران و نویسنده حوزه سرمایه گذاری و فروش گردشگری و هتل داری است با استقبال بی نظیری مواجه شد و چاپ سوم آن با ویراستاری جدید و کمی اصلاحات و اضافات در 28 اردیبهشت 1400 منتشر گردید.


تاریخ ثبت: 1400-2-30


پرداختن به موضوع مهم « سرمایه گذاری بازاریابی » در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بدان جهت مهم و ضروری است که به قدر کافی به آن توجه نشده است و تمرکز هنرمندان و تولید کنندگان همواره بر روی تولید بوده است و نه بازاریابی .


تاریخ ثبت: 1399-11-18


۱. توجه به جزئیات : گردشگری و هتل داری به واسطه ظرافت، لطافت، پیچیدگی فرایندهای بازاریابی و ارائه خدمات، پراست از جزئیات و نکات ریز و مهم که برای ارائه خدمتی کامل و درست بایستی بدانها توجهی ویژه نمود. توجه به جزئیات نوعی مهارت اجتماعی است که ریشه در استعدادها و توانایی های ذاتی افراد دارد و لذا کسانی در این قبیل کسب و کارها موفق هستند که به جزئیات امور توجه کنند. به یاد داشته باشید که توجه به جزئیات باعث افزایش کیفیت خدمات و نحوه ارائه آن خواهد شد و متعاقب آن رضایت مشتری را برای شما به ارمغا


تاریخ ثبت: 1399-10-20




یادداشت های منتخب