چرا تحقیقات بازار؟


 چرا تحقیقات بازار؟

پیشنهاد می کنم هیچگاه بدون شناخت بازار وارد فرایند تولید، تبلیغ و توزیع محصولات و خدمات خود نشوید. برای تأمین خواسته های مشتریان بایستی اطلاعات مربوط به مشتریان، رقبا و سایر نیروهای موجود در بازار را جمع آوری کرد و در بازاریابی نوین بر این موضوع تأکید بسیاری می شود. در بازار پر رقابت امروزی که همراه با افزایش آگاهی مشتریان و شک گرایی است و راه های دستیابی راحت تر آنها به رقبا نیز فراهم شده است ؛ هر چه شناختمان از بازار و دلایل خرید ، علایق و سلایق مشتریان و عناصر فعال در بازار بیشتر باشد، قادر خواهیم بود ضمن تصمیم گیری های درست، ارتباط مؤثرتری با مشتری برقرار نماییم. چرا که تصمیم گیری درست نیازمند اطلاعات درست و علمی است. من به شما کمک می کنم در چهار بخش ذیل اقدام به تحقیقات بازار برای کسب و کار خود نمایید :

  • بررسی و شناسایی بازارهای هدف
  • بررسی و تحلیل رقبا
  • بررسی عملیات بازاریابی شرکت (سیستم های توزیع و فروش- تبلیغات و روش های پیشبرد فروش- قیمت هر محصول- آموزش پرسنل- فرآیند ارائه خدمات- جلوه های ظاهری شرکت)
  • بررسی رفتار مصرف کننده

شما می توانید درخواست خود را از طریق فرمی که در انتهای این صفحه قابل مشاهده است برای ما ارسال نمایید.


طرح کسب و کارBP


 طرح کسب و کارBP

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارها در بازار پر رقابت امروزی ، فقدان طرح کسب و کار(bp) است. طرح کسب و کار، نقشه راه شما برای تاسیس کسب و کار مورد نظرتان است و ابزاری است برای پیش بینی و مدیریت بهتر آن. این سند مکتوب حیاتی، باعث می شود تا آسیب ها و مخاطرات کار شما به حداقل برسد و چشم انداز مالی شما را روشن می کند. طرح کسب و کار باعث می شود تا بدانید در چه کسب و کاری پای می گذارید ، مشتریان هدف، بازار و رقبای خود را بشناسید، مزیت های رقابتی کسب و کار خود را تعیین کنید، استراتژی ها و ابزارهای کلیدی بازاریابی، فروش و تبلیغات را تعریف کنید، برنامه های توسعه و اجرایی و همچنین برنامه های مالی و ساختار و تیم مدیریتی کسب و کاری را که قصد تاسیس آن را دارید به خوبی ترسیم نمایید. در حقیقت طرح کسب و کار ، استراتژی های کلی کسب و کار شما را تعیین می کند و همچون چراغ راه شما خواهد بود. من با تجربه تهیه بالغ بر 40 طرح اجرایی و کسب و کار گردشگری و هتل داری به شما کمک می کنم تا قبل از تاسیس کسب و کارتان برای آن طرحی اجرایی و کاربردی تهیه نمایید.

فهرست طرح های تهیه شده :

 طرح کسب وکار توریسم سلامت شرکت در شرف تاسیس رایحه خوش سلامت - طرح کسب و کار تاسیس شرکت های خدمات مسافرتی خانم قاینی نژاد ، آقای مرشد لو در شهر خرو - هامان پرواز شرق در مشهد - طهرانچی نیشابور- همتی عشق آباد-دهسنگی مشهد- موسوی نیشابور- راهنمایان پرواز قوچان - مهدوی تربت حیدریه - فرامز احد مشهد - مختاریه نیشابور- محمدی تبار نیشابور- عرب موذنی نیشابور- نجوای سفر دررود - ترشیزگشت کاشمر- قربانی مشهد- شرکت گردشگری سلامت بهراد سلامت طوس - اکبری مشهد


برنامه بازاریابی MP


 برنامه بازاریابی MP

امروزه شدت رقـابت در بازار به طرز باور نکردنی در حال افزایش است و کسب و کار شما نیز از این قـاعده مستثنی نیست و عواملی هـمچون افـزایش تـعداد رقـبا، افـزایش آگاهی مشتریان، نوسانات بازار و رقبای غیر مستقیم نیز بر شدت آن افزوده است و به اعتقاد صاحبنظران عرصه تــجـارت، تـنها راه بـرون رفـت از این وضــعیت و بـقـاء و مـانـدگاری کسب وکــار، طـراحی و تــدویـن « طرح جامع بازاریابی » است. طرح بازاریابی (mp) یـعنی استفاده از یک سری ابزارها، روشها و گام ها در جهت بهبود سیستم بازاریابی شرکت که ضمن ایجاد مزیت رقـابتی پایدار، اهـداف بازاریابی آن شرکت را تعیین و راهـبردهای اجرایی و عملیاتی دستیابی به آنها را پیشنهاد می دهد. به عبارتی دیگر طرح بازاریابی، نقشه راه و سیستم GPS کسب و کار شماست و شما را از طریق بهترین، کوتاه ترین، موثرترین و کم هزینه ترین راهها به اهداف بازاریابی کسب و کارتان می رساند. شـما می توانید با تهیه این طرح کاربردی و موثر، ضـمن ایـجاد مزیت رقـابتی ، افزایش مشتری و فروش، جایگاه کسـب وکار خود را در بازار ارتقاء دهید.

فهرست برنامه های تهیه شده :

- برنامه عملیاتی بازاریابی و فروش شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آترین سیر جنوب - دزفول 1395

- برنامه عملیاتی بازاریابی و توسعه شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری بیتاسیر خراسان - مشهد 1391

 


طرح اجرایی حضور در نمایشگاه هاEP


 طرح اجرایی حضور در نمایشگاه هاEP

چنانچه قصد حضور مؤثر در نمایشگاه های تخصصی داخلی یا خارجی را دارید، توصیه من این است که حتما با تکیه بر یک « طرح اجرایی هدفمند» در این رویدادها شرکت نمایید. یک طرح اجرایی خوب ضمن تعیین و طراحی اهداف بازاریابی، سلسله اقدامات و برنامه هایی که بایستی قبل، حین و بعد از حضور در نمایشگاه صورت پذیرد تا بهترین خروجی را دریافت نمایید، برای شما ترسیم می کند. در این ارتباط توصیه می کنم هیچگاه بدون برنامه بازاریابی و اجرایی هدفمند درنمایشگاههای تخصصی حاضر نشوید.

فهرست طرح های اجرایی تهیه شده :

- طرح اجرایی حضور شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آساپرواز در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران - بهمن 1396


طرح مدیریت تجربه مشتری


 طرح مدیریت تجربه مشتری

بازاریابی، مراحل قبل، حین و بعد از فروش را شامل می شود اما متأسفانه در اغلب کسب و کارها و پس از فروش محصول یا خدمت، مشتری به حال خود رها می شود و بعد از انعقاد قرارداد و فروش، کارفرمایان و کارکنان کمتر به مقوله مدیریت خواسته ها، انتظارات، انتقادات و شکایات مشتریان در زمان (حین) استفاده از خدمات توجه می نمایند. واقعیت این است مشکل اصلی کسب و کارهای امروزی جذب مشتری نیست بلکه فقدان یک برنامه مشخص جهت مراقبت و حفظ وی می باشد. این درحالی است که می توان با تدوین و پیاده سازی طرح عملیاتی مدیریت تجربه مشتری، تجربه ای شیرین برای او در زمان استفاده از خدمات یا محصولاتتان رقم بزنید و به طور چشم گیری احتمال شکایات و نارضایتی ایشان را کاهش دهید. من به شما کمک می کنم تا با تهیه این طرح، تجربه ای ماندگار و شیرین برای مشتریان خود خلق نمایید.


طرح مدیریت شکایات مشتری


 طرح مدیریت شکایات مشتری

عدم توجه و احترام به مشتری و همچنین عدم پیگیری مسئولانه انتقادات و شکایات مشتریان شاکی، باعث می شود به راحتی فرصتی که مشتری برای رسیدگی و ارائه یک پاسخ منطقی به ما داده است را از دست بدهیم و در حقیقت وقتی فرایندی مشخص و اصولی برای پاسخگویی و مدیریت اعتراضات مشتریان خود نداشته باشیم، عملاً ضمن از دست دادن ایشان، مبلغانی را تربیت کرده ایم که نه تنها دیگر از ما خرید نمی کنند بلکه به دیگران نیز توصیه می کنند که از ما خرید نکنند و "برند" و "اعتبار" ما را زیر سوال می برند. مشتری شاکی کسی است که به ما اعتماد کرده، از ما خرید کرده و به هر دلیلی ایراد کارمان را می گوید و به نوعی به ما کمک می کند تا نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسیم. لذا طراحی برنامه رسیدگی به شکایات مشتریان، تأثیر بسیاری در حفظ و جلب رضایت ایشان و در نتیجه کسب درآمد بیشتر دارد. فراموش نکنید بازگشت مجدد مشتری هدیه ای است که به خود می دهید! با تهیه طرح مدیریت شکایات مشتریان ؛ مراجعه مجدد مشتری را به خود هدیه دهید.


طراحی فرم های بازاریابی


 طراحی فرم های بازاریابی

طراحی فرم های کاربردی و تحلیل و تفسیر آنها به شما کمک می کند تا استراتژی های مؤثر و کاربردی برای کسب و کار خود  طراحی و به کار بگیرید. همچنین ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت کسب و کار و کیفیت و نحوه عرضه خدمات، با چشمانی باز  و رو به جلو حرکت کنید و رضایت مشتریان خود را به اوج برسانید.

فهرست فرم هایی که قادر به طراحی و اجرای آنها در کسب و کارتان هستم در زیر آمده است :

  • فرم ارزیابی عملکرد پرسنل
  • فرم نظرسنجی از مشتریان
  • فرم رسیدگی به شکایات مشتریان
  • فرم اندازه گیری رضایت مشتریان
  • فرم ارزیابی عملکرد سازمان/ شرکت

ارسال درخواست تحقیقات بازار

CAPTCHA